Spelregels Shoot-outs Achterhoek cup

Achterhoek Cup

Spelregels Shoot-outs Achterhoek Cup 2015/16

Schermafbeelding 2015-09-29 om 11.06.13

  1. Bij een gelijke stand na einde wedstrijd maken 5 spelers van elk team een shoot-out.
  2. De shoot-outs dienen om en om genomen te worden.
  3. De shoot-out is een één tegen één duel tussen SPELER en KEEPER.
  4. Speler start op kop cirkel (de cirkel bij middenlijn) richting het doel en probeert te scoren.
  5. Speler mag pas scoren in het 16 meter gebied.
  6. Keeper start op de doellijn en mag het 16 meter gebied niet uitkomen.
  7. Cirkel op de 16 meter lijn telt niet mee als 16 meter gebied.
  8. De bal moet een voorwaartse beweging blijven maken m.u.v. een rebound via keeper of paal. Daarbij moet de bal altijd tussen de speler en het doel blijven.
  9. De speler heeft 12 seconde de tijd om te scoren. Dit wordt aangegeven door een fluitsignaal van de scheidsrechter bij start en einde.
  10. Indien keeper een overtreding maakt en speler onreglementair afstopt, wordt de overtreding omgezet in een geldig doelpunt;
  11. Keeper mag tijdens shoot-outs worden gewisseld. Indien men tijdens de wedstrijd reeds 5 wissels heeft toegepast, mag de keeper alleen door een veldspeler worden vervangen;
  12. Het team met de meeste doelpunten heeft de shoot-outs gewonnen.
  13. Indien er na 5 shoot-outs geen beslissing is gevallen worden er door nieuwe spelers om en om shoot-outs genomen tot een beslissing valt.

 

De spelregels zijn hier ook te downloaden (pdf) Regels Shoot-outs

Bijgewerkt 10 feb 2016 met 2 aanvullende regels (regel 10. en 11.).

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com